LGB 20320 G Dizelska lokomotiva 199 006-8 BR V 10C HSB
- Kataloški br:
- 2228831 - 62
- Oznaka:
- 20320
- EAN:
- 4011525203209
- Kataloški br:
- 2228831 - 62
- Oznaka:
- 20320
- EAN:
- 4011525203209
LGB 20320 G Dizelska lokomotiva 199 006-8 BR V 10C HSB
0.00 KM
Komada
0.00 KM
Komada
Tehničke specifikacije
Tehničke specifikacije
Dobna skupina
od 15 godina
Energetski sustav
Digitalni DC zvuk
LüP / LüK
290 mm
Proizvođački dio br.
20320
Tip dizajna
dizel loko
Veličina
G
Opis
Opis
Velika tvrtka:
HSB dizel lokomotiva 199 006 (tip V 10 C) Kao daljnji razvoj vojnih terenskih željeznica tipa HF 130 C, VEB Lokomotivbau "Karl Marx" (LKM) u Potsdam-Babelsbergu proizveo je usku kolosiječnu dizelsku lokomotivu tipa Ns 4 u 1950-ima. Motor od 90 KS osigurao je potrebnu pogonsku snagu i djelovao je na garniture s tri kotača putem četverostupanjskog mjenjača, lutke vratila i šipki za spajanje. LKM je potom razvio tip Ns 4 u uskotračnu dizelsku lokomotivu V 10. C. Motor snage 100 KS iz VEB-ovog dizelaša u Schönebecku i moderan vanjski izgled bile su najistaknutije karakteristike ovih strojeva koji su se koristili za kolosijeke između 600 i 1.000 mm. Napravljeno je 500 primjeraka. U Deutsche Reichsbahn (DR) je odmah došlo nekoliko strojeva. Nakon što je Spreewaldbahn (1.000 mm) ukinut, vojni zračni aerodrom morao je djelovati na ostatku ostatka vojnog aerodroma s vagonima tenkova (zrakoplovnim gorivom) natovarenim na kolica i manevrirati radove na tramvajskom metrou Cottbusa u tramvaju. U tu je svrhu DR kupio dvije V 10 C lokomotive sagrađene 1964. od VEB impregnacijske i iverice postrojenja Gotha i svrstao ih u Kö 7001 i 7002 (od 1. srpnja 1970: 100 905 i 906, od 15. kolovoza 1973. : 199 005 i 006) u svom inventaru. U veljači 1983. preusmjeravanje na uzletište prebačeno je u redovnu prugu. Obje su dizel lokomotive zadnji put korištene za demontažu vlakova, a zatim su pretvorene u Harzquer i Brockenbahn, odakle su 26. ožujka 1983. stigle u Wernigerode. U regiji Harz male su dizelske lokomotive zarađivale svoj svakodnevni kruh manevriranjem na željezničkim stanicama Gernrode, Nordhausen i Wernigerode. Prestajanjem uskotračnog teretnog prometa 1. travnja 1990. ovi su zadaci u velikoj mjeri otklonjeni. Stoga je DR 10. travnja 1991. napokon isključio dvije male lokomotive i povukao ih malo kasnije. U planu precrtavanja 1992., nakratko navedenom pod brojevima 399 112 i 113, 1. veljače 1993. prešli su pod stare brojeve tvrtki u portfelj već privatiziranog Harzer Schmalspurbahnen GmbH (HSB). HSB je ostavio neiskorisive dizelske lokomotive parkirane u Nordhausen Nordu na trajni zajam od "IG Harzer Schmalspurbahnen" na održavanje. 199 005 utovaren je na kamionsku prikolicu s dizalicom 29. lipnja 2018. godine i stigao je do svog starog doma, Spreewalda u Straupitzu, kao stalni zajam HSB-a „IG Spreewaldbahn“ dan kasnije. Nakon vanjske obnove, lokomotiva će ubuduće biti vrhunac na klupskom muzejskom mjestu.
Ovaj tekst je strojno preveden.