AEC Routemaster prvi je put predstavljen javnosti 1954. godine. U usporedbi s prethodnim tipovima autobusa, Routemaster je s integriranim dizajnom šasije i karoserije smatran posve inovativnim. Dvosprat, koji se masovno proizvodio od 1958. nadalje, karakterizirala je posebno otvorena platforma za ukrcavanje straga lijevo, koja je omogućavala ljudima da se brzo silaze i silaze ("Uskoči i isključi"). Krajem pedesetih godina prošlog stoljeća izmijenjeni propisi također su omogućavali da autobusi dulji od devet metara rade samo na dvije osovine. Potom su neki Routemasteri podijeljeni u sredini, a u sredini je dodano dodatno područje, koje je bilo prepoznatljivo kroz četvrtaste prozore. Novi tip autobusa, Routemaster long, skraćeno RML, sada je ponudio ukupno 72 putnika. Briljantni uspjeh s 15 testnih vozila uvjerio je London Transport da naruči još 500 primjeraka RML-a, koji su se proizvodili od 1965. do 1968. godine. Sedamdesetih godina 20. stoljeća sve je više RML-ova služilo u središnjem Londonu. Uz stalnu prisutnost dvospratnika u tipičnoj crvenoj boji na gotovo svim rutama, slika Routemastera kao tipičnog simbola Londona osjetno je ojačana. Tek 2005. godine, nakon gotovo 50 godina neprekidne uporabe, zaustavljeno je opće poslovanje ove londonske perjanice.
ROUTEMASTER je registrirani zaštitni znak tvrtke Transport za London.
Ovaj tekst je strojno preveden.